Do regulaminu sklepu internetowego ogrod-ziolowy.pl mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu handlowego z późniejszymi zmianami oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

Definicje

O ile z kontekstu nie wynika inaczej, poniższe terminy mają następujące znaczenie: ogrod-ziolowy.pl, sprzedawca lub dostawca oznacza NETGATE Technologies s.r.o., Tajovského 8, 971 01 Prievidza, numer identyfikacyjny: 36710881, numer VAT: 2022297431 Klient, klient lub kupujący - oznacza osobę fizyczną lub prawną, która nawiązała stosunki handlowe ze sprzedawcą Towar lub przedmiot - oznacza wszystkie produkty wymienione w obowiązującym katalogu i cenniku sklepu netgate.sk.

Zamawianie i dostawa towarów

1. Dodaj towar do koszyka

2. Uzupełnij dane niezbędne do zakupu

3. Wybierz sposób płatności i dostawy towaru

4. Potwierdź zamówienie

Zamówienia realizujemy tak szybko, jak to możliwe w ciągu dnia i wysyłamy klientowi wiadomość e-mail z informacją o potwierdzeniu zamówienia, sposobie płatności, statusie towaru w magazynie i wysyłce towaru. W niektórych przypadkach możemy poprosić o telefoniczne potwierdzenie zamówienia, dlatego konieczne jest podanie kontaktu telefonicznego podczas składania zamówienia. W przypadku, gdy zweryfikujemy zamówienie i nie dotrzemy do celu, anulujemy zamówienie.

Sposób płatności

Płatność przy odbiorze, Przelew bankowy, PayPal, Bankowość internetowa, Karty płatnicze, OmniPay, MojePlatba, ePayments, mMoney, Fio banka, Česká spořitelna, superCASH, konto GoPay, Bitcoin

Czas dostawy i wysyłki towaru

Towary, które są w magazynie we własnym zakresie, są zwykle wysyłane w ciągu 1 do 2 dni. Towary, które znajdują się w magazynie zewnętrznym, są wysyłane w ciągu 3-6 dni. Poinformujemy Cię o towarach, których nie mamy na stanie. Standardowo towar wysyłamy za pośrednictwem Poczty Słowackiej w formie paczki za pobraniem. Od momentu wysłania towaru standardowy czas dostawy wynosi 1-2 dni robocze. Zależy to jednak od poczty i czasami może zostać przedłużone. Jeśli nie otrzymasz towaru w ciągu tygodnia od powiadomienia o wysłaniu towaru, skontaktuj się z nami.

Odbiór towaru

Klient powinien sprawdzić jej kompletność i integralność przy odbiorze przesyłki. W przypadku wykrycia wad towaru należy to niezwłocznie zgłosić. Wszelkie późniejsze reklamacje dotyczące ilości towaru lub jego uszkodzeń fizycznych nie będą uwzględniane.

Cena

Wykaz towarów i cen sprzedaży znajduje się w katalogu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do aktualizacji niniejszego katalogu i cennika zgodnie ze zmianami cen towarów przez producenta lub dystrybutora, u którego sprzedawca zamawia towar. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen w obowiązującym cenniku. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT (20%).

Płatności

Płatności dokonywane są w euro, przy czym płatność dokonywana jest gotówką przy odbiorze lub poprzez wpłatę z góry na konto sprzedawcy.

Anulowanie zamówienia

Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie, jeżeli:

1, kupujący podaje nieprawidłowe dane

2. Kupujący wybiera płatność z góry na konto jako metodę płatności i nie płaci pełnej kwoty za zamówiony towar nawet po otrzymaniu prośby (mailowej lub telefonicznej).

Kupujący ma prawo do anulowania zamówienia do momentu otrzymania wiadomości e-mail potwierdzającej wysłanie zamówionego towaru. Po otrzymaniu wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienie nie może zostać anulowane, a kupujący jest zobowiązany do przyjęcia przesyłki i zapłacenia pełnej kwoty. W przypadku, gdy Kupujący nie przyjmie przesyłki i nie zapłaci pełnej kwoty za zamówiony towar, Sprzedający jest uprawniony do żądania od Kupującego zapłaty wszystkich kosztów wysyłki i opakowania.

Zwroty/Wypłaty

Procedura zwrotu/odstąpienia od umowy:

- Wypełnij formularz odstąpienia od umowy

FORMULARZ WYPŁATY

- Zapakuj towar i wyślij go wraz z formularzem na nasz adres: NETGATE Technologies s.r.o., Tajovského 8, 971 01 Prievidza. Dodaj również numer swojego konta, na które chcesz zwrócić pieniądze.

- Zalecamy ubezpieczenie przesyłki. Nie wysyłaj za pobraniem. Nie przyjmujemy płatności za pobraniem.

- Po otrzymaniu przesyłki wyślemy Ci e-mail z informacją

- Pieniądze prześlemy na konto w ciągu 14 dni

Warunki odstąpienia od umowy

Jeżeli Sprzedający nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań wynikających z Umowy sprzedaży z powodu wyprzedawania zapasów Sprzedającego, niedostępności towaru lub jeśli producent, importer lub dostawca towarów uzgodniony w Umowie sprzedaży wstrzymał produkcję lub dokonał tak poważnych zmian, że uniemożliwiły Sprzedającemu wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy sprzedaży lub z powodu siły wyższej, lub jeśli nawet po dołożeniu wszelkich starań, w przypadku gdy Kupujący może zgodnie z prawem żądać od niego nie jest w stanie dostarczyć Klientowi towaru w terminie określonym w niniejszym Regulaminie lub za cenę określoną w Zamówieniu, Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Kupującego o tym fakcie i jednocześnie jest zobowiązany do zaoferowania Kupującemu świadczenia zastępczego lub możliwości odstąpienia przez Kupującego od Umowy sprzedaży (anulowania Zamówienia). W przypadku, gdy Kupujący odstąpi od Umowy sprzedaży z przyczyn określonych w niniejszym punkcie niniejszych Reklamacji i Warunków Handlowych, Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu już zapłaconej zaliczki za towar uzgodniony w Umowie sprzedaży w terminie 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy przelewem na konto wskazane przez Kupującego.

Kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny zgodnie z postanowieniami § 7 i następnych ustawy nr 102/2014 Dz. U. o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość (zwanej dalej "ustawą o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość") w terminie 14 dni od otrzymania towaru lub od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług lub umowy o dostarczanie treści elektronicznych, które nie zostały dostarczone na nośniku materialnym, jeżeli sprzedawca terminowo i prawidłowo wywiązał się z obowiązków informacyjnych wynikających z § 3 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.

W tym okresie od otrzymania kupujący ma prawo do rozpakowania i przetestowania towaru w sposób analogiczny jak jest to zwyczajowo przyjęte przy zakupach w klasycznym sklepie "stacjonarnym", w zakresie niezbędnym do ustalenia charakteru, właściwości i funkcjonalności towaru.

Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w dniu, w którym Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, odbierze wszystkie części zamówionego towaru, lub jeżeli a) towar zamówiony przez Kupującego w jednym zamówieniu jest dostarczany osobno, od dnia otrzymania towaru, który został dostarczony jako ostatni, b) dostarcza towar składający się z kilku części lub części, od dnia otrzymania ostatniej części lub ostatniej sztuki, c) na podstawie umowy dostarcza towar wielokrotnie w oznaczonym okresie, licząc od dnia otrzymania pierwszego dostarczonego towaru. Kupujący może odstąpić od umowy kupna-sprzedaży, której przedmiotem jest zakup towaru, nawet przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.

Kupujący musi odstąpić od umowy na piśmie w sposób niebudzący wątpliwości, że odstąpienie od umowy lub w formie wpisu na innym trwałym nośniku lub w formie formy określonej w niniejszych Warunkach. Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane. Odstąpienie od Umowy sprzedaży zgodnie z punktem poprzedzającym niniejszych Warunków sprzedaży musi zawierać informacje wymagane w formie odstąpienia od Umowy sprzedaży określone w niniejszych Warunkach odstąpienia od umowy, w szczególności dane identyfikacyjne Kupującego, numer i datę zamówienia, dokładną specyfikację towaru, sposób, w jaki Sprzedający ma zwrócić już otrzymane świadczenie, w szczególności numer konta i/lub adres pocztowy Kupującego. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, wszelkie umowy dodatkowe związane z umową sprzedaży, od których kupujący odstąpił, również zostaną anulowane od początku. Nie jest możliwe żądanie od kupującego jakichkolwiek kosztów lub innych płatności w związku z odstąpieniem od umowy uzupełniającej, z wyjątkiem zapłaty kosztów i płatności określonych w przepisach § 9 ust. 3, § 10 ust. 3 i 5 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość oraz ceny za usługę, jeżeli przedmiotem umowy jest świadczenie usługi, a spełnienie świadczenia w pełni przez nią nastąpiło.

Kupujący jest obowiązany odesłać towar na adres siedziby Operatora lub przekazać go Sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru towaru bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca zaproponował odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Termin określony w zdaniu pierwszym niniejszego punktu niniejszych Warunków Sprzedaży i Reklamacji uważa się za zachowany, jeżeli towar został przekazany do transportu nie później niż w ostatnim dniu tego terminu.

Kupujący zobowiązany jest dostarczyć sprzedającemu towar kompletny, w tym kompletną dokumentację, nieuszkodzony, najlepiej w oryginalnym opakowaniu i nieużywany. Zaleca się ubezpieczenie towaru. Przesyłki za pobraniem nie są przyjmowane przez sprzedawcę. Sprzedający jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Kupującemu wszystkie płatności otrzymane od Kupującego na podstawie Umowy sprzedaży lub w związku z nią, w tym koszty transportu, dostarczenia i opłat pocztowych oraz inne koszty i opłaty. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu płatności na podstawie niniejszego punktu niniejszych Warunków Sprzedaży i Reklamacji przed dostarczeniem towaru do Sprzedawcy lub do czasu udowodnienia przez Kupującego, że towar został odesłany do Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca zaproponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej przez Sprzedawcę.

Kupujący ponosi koszt zwrotu towaru do sprzedawcy lub osoby upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towaru. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca zgodził się na ich ponoszenie we własnym zakresie lub jeśli nie wywiązał się ze swojego obowiązku wynikającego z § 3 ust. 1 lit. i) ustawy o ochronie konsumentów na odległość. Kupujący ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z takiego traktowania towaru, które wykracza poza zabieg konieczny do stwierdzenia cech i funkcjonalności towaru. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości towaru, jeżeli sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi poinformowania go o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy na podstawie § 3 ust. 1 lit. h) ustawy o ochronie konsumentów na odległość.

Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu ceny zakupu towaru w taki sam sposób, w jaki Kupujący użył do swojej zapłaty, chyba że uzgodni z Kupującym inny sposób zwrotu bez obciążania Kupującego jakimikolwiek dodatkowymi opłatami z tego tytułu. W przypadku, gdy Kupujący odstąpi od umowy i dostarczy Sprzedającemu towary, które są używane, uszkodzone lub niekompletne, Kupujący zobowiązuje się zwrócić Sprzedającemu: a) wartość, o którą wartość towaru została obniżona zgodnie z § 457 Kodeksu cywilnego w rzeczywistej wysokości b) koszty poniesione przez Sprzedającego w związku z naprawą towaru i przywróceniem go do stanu pierwotnego, obliczone zgodnie z cennikiem za pogwarancyjny serwis towarów.

Zgodnie z tą klauzulą Reklamacji i Warunków Handlowych Kupujący jest zobowiązany do zapłaty odszkodowania na rzecz Sprzedającego w wysokości różnicy między ceną zakupu towaru a wartością towaru w momencie odstąpienia od umowy kupna.

Zgodnie z przepisami § 7 ust. 6 ustawy o ochronie konsumentów o sprzedaży na odległość, kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest: - sprzedaży towarów wyprodukowanych według szczególnych wymagań konsumenta, towarów szytych na miarę lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta, - sprzedaży towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, które nie są odpowiednie ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych i których opakowanie ochronne uległo uszkodzeniu po dostarczeniu, - sprzedaży fonogramów, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych, książek lub programów komputerowych sprzedawanych w opakowaniach ochronnych, jeżeli konsument rozpakował to opakowanie, - o dostarczanie treści elektronicznych inaczej niż na nośniku materialnym, jeżeli ich dostarczanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został należycie poinformowany o tym, że wyrażając taką zgodę, utraci prawo odstąpienia od umowy. - sprzedaż Kupującemu Towarów, które zostały zmontowane, złożone lub używane w taki sposób, że przywrócenie ich do stanu pierwotnego przez Sprzedawcę nie jest możliwe bez dodatkowego wysiłku i zwiększonych kosztów, np. meble składane lub składane itp.

Postanowienia § 10 niniejszych Warunków Handlowych i Reklamacji wyraźnie nie mają zastosowania do podmiotów, które nie spełniają definicji konsumenta, o której mowa w ust. 2 lit. a) Prawo.

roszczenie

Postępowanie reklamacyjne netgate.sk jest regulowane odpowiednimi przepisami prawnymi obowiązującymi w Republice Słowackiej i Unii Europejskiej. Standardowa reklamacja towarów niskiej jakości lub uszkodzonych Reklamować można wyłącznie towary zakupione od netgate.sk, opłacone i tylko w okresie gwarancyjnym, który wynosi 2 lata dla wszystkich produktów. Reklamacja jest rozpatrywana zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu Handlowego. netgate.sk jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji najpóźniej w terminie 30 dni od dnia jej rozpatrzenia.

Postępowanie reklamacyjne:

1, Skontaktuj się z nami przez e-mail za pomocą formularza kontaktowego.

2, wyślij towar na adres nadawcy swojej paczki - NIE ZA POBRANIEM.

3, Zapakuj krótki opis problemu z towarem.

4, potwierdzimy dostawę reklamowanego towaru do nas przez e-mail. Jeśli nie nastąpi to w ciągu dwóch tygodni od daty wysyłki, skontaktuj się z nami, ponieważ mogło dojść do utraty w transporcie. Poinformujemy Cię o postępach w rozpatrywaniu reklamacji.

Reklamacja przewoźnika towaru

W rzadkich przypadkach do uszkodzenia towaru dochodzi z powodu złego traktowania przez doręczyciela. W przypadku, gdy doręczyciel usiłuje dostarczyć uszkodzony lub niekompletny towar lub opakowanie, klient może odmówić przyjęcia takiego towaru lub może go przyjąć, ale zalecamy również otwarcie przesyłki przed doręczycielem, dokładne jej zbadanie i spisanie protokołu szkody. Serwer jest zobowiązany do podpisania takiego protokołu. W przypadku podejrzenia, że towar został uszkodzony z winy przewoźnika, prosimy o niezwłoczny kontakt z nami.

Okres gwarancji

Wszystkie sprzedane towary objęte są ustawowym okresem gwarancji wynoszącym 24 miesiące.

Postanowienia końcowe

Stosunki prawne i warunki, które nie zostały wyraźnie uregulowane w niniejszym Regulaminie, a także wszelkie spory wynikające z niewykonania niniejszego Regulaminu, podlegają odpowiednim przepisom Kodeksu Handlowego. Ani Sprzedawca, ani Klient nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienie w wykonaniu swoich zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, jeżeli opóźnienie to było spowodowane okolicznościami wyłączającymi odpowiedzialność, a strona taka jest uprawniona do rozsądnego przedłużenia terminu na wykonanie swoich zobowiązań.

Organ nadzorczy

Organ nadzorczy: Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI) Inspektorat SOI dla regionu bratysławskiego Prievozská 32, P.O. Box 5 820 07 Bratysława 27 Zakład Kontroli Technicznej Produktów i Ochrony Konsumentów tel.: 02/ 58272 172-3 Nr faksu: 02/ 58272 170

Alternatywny sposób rozwiązywania sporów konsumenckich

  1. Drogi Konsumencie. Jeśli uważasz, że naruszyliśmy Twoje prawa lub nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki rozpatrzyliśmy Twoją skargę, wyślij nam swoje żądanie zadośćuczynienia na nasz adres e-mail: support@netgate.sk
  2. Jeżeli odpowiemy na to żądanie w sposób negatywny lub nie odpowiemy na nie w ciągu 30 dni od wysłania go na podany adres e-mail, lub nie jesteś zadowolony z naszego rozwiązania, wówczas na podstawie znowelizowanej ustawy nr 102/2014 oraz ustawy nr 391/2015 o alternatywnych metodach rozwiązywania sporów konsumenckich masz prawo do alternatywnej (pozasądowej) metody rozwiązywania sporów.
  3. Wniosek można złożyć w sposób określony w § 12 ustawy nr 391/2015 Dz.U. Aby złożyć wniosek, można skorzystać z formularza, którego wzór jest również dostępny na stronie internetowej właściwego ministerstwa i każdego podmiotu zajmującego się alternatywnym rozstrzyganiem sporów.
  4. Lista podmiotów zajmujących się alternatywnym rozwiązywaniem sporów na dzień 10.04.2016 r. znajduje się poniżej: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Konsument ma prawo wyboru, do którego z wyżej wymienionych podmiotów zajmujących się alternatywnym rozstrzyganiem sporów chce się zwrócić. 
  5. Adres do składania wniosków w formie elektronicznej do Słowackiej Inspekcji Handlowej to ars@soi.sk.
  6. Podmiot ADR może odrzucić propozycję konsumenta, np.:
  1. Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy ODR Alternative Dispute Resolution, która jest dostępna online pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. W tym przypadku konsument mieszkający w UE może złożyć skargę przeciwko przedsiębiorcy z siedzibą w UE.
  2. Koszty związane z alternatywnym rozwiązywaniem sporów ponosi każda ze stron sporu odrębnie, bez możliwości ich zwrotu.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie w celu nadania zamówionej przesyłki oraz do komunikacji z klientem.
Zgodnie z art. 13 ust. 2 lit. e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, dane osobowe klienta są nam niezbędne, abyśmy mogli zawrzeć z nim umowę, a jeżeli nie przekaże nam on danych osobowych (imię, nazwisko, adres dostawy itp.), wówczas nie możemy zawrzeć z nim umowy.

Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 16 maja 2025 r. Ostatnia aktualizacja 16 maja 2025 r.